ALLER AU CONTENU
DS AUTOMOBILES, SM TRIBUTE İLE SANAT VE ZARAFETLE DOLU MİRASINA YENİDEN HAYAT VERİYOR!

DS AUTOMOBILES, SM TRIBUTE İLE SANAT VE ZARAFETLE DOLU MİRASINA YENİDEN HAYAT VERİYOR!

Chantilly Arts & Elegance'da sergilenen bir tasarım çalışması

Paris, 16 Eylül 2024
SM TRIBUTE geçmişin imzasını bugüne taşıyor!
1970’lerin avant-garde tasarımı yeniden hayat buluyor

DS DESIGN STUDIO PARIS ekibi, SM modelinin son 50 yıl boyunca gelişmeye devam ettiğini hayal ederek bir tasarım ortaya koydu. 

 

1970'li yılların başında üretilen SM, Fransız otomotiv inovasyonunun geldiği son noktayı temsil ediyordu. Bu DS Automobiles modeli, dönemin teknolojik gelişmelerine gerçekten odaklanan bir Grand Tourer idi. Robert Opron tarafından tasarlanan aerodinamik stil, hem zarif hem de avant-garde bir tasarıma hayat veriyordu. Kaputun altındaki güçlü V6 motor ise SM’nin olağanüstü bir yol performansı sunmasını sağlıyordu. Ancak SM'yi gerçekten olağanüstü bir otomobil yapan şey, DS'den miras alınan hidropnömatik süspansiyonuydu. Bu süspansiyonlar otomobile rakipsiz bir sürüş konforu ve örnek bir yol tutuşu kazandırıyordu. SM, bugün dünyanın dört bir yanında koleksiyoncular tarafından aranan kült bir DS Automobiles modeli olmaya devam ediyor. Konfor, performans ve yenilikçiliğin eşsiz bir şekilde bir araya geldiği bu DS Automobiles modeli gerçek bir otomotiv efsanesi olma özelliğine sahip.

 

SM'nin böylesi bir etki yaratmasına destek olan yönü ise lüks ve titizlikle tasarlanmış iç kısmıydı. SM’nin yüksek kaliteli malzemeleri, keskin hatları ve özenle planlanmış ergonomisi otomobil içinde son derece zarif bir atmosfer yaratıyor. Daire biçimli göstergeleri ve kendine özgü direksiyon simidiyle öne çıkan gösterge paneli hem işlevsel hem de estetik unsurları bir arada sunuyor. SM; elektrikli koltukları, kliması ve hidrolik direksiyonu ile piyasaya sürüldüğü döneme göre oldukça iyi bir donanıma sahipti. Dinamik karaktere sahip olmanın yanı sıra yolcularına birinci sınıf konfor sunabilen bir otomobildi.

Dinamizm ve verimliliği ifade eden görünüm, SM TRIBUTE'un ince ama kuvvetli silüetine de yansıyor. Bu da geçmişle olan ilişkiyi en güçlü şekilde karakterize eden, ikonik bir ön kısım ve uzun bir kaputun hakim olduğu bir tasarım olarak dikkat çekiyor. 

 

SM TRIBUTE’un göz alıcı tasarımı hakkında konuşan DS Automobiles Dış Tasarım Başkanı Frédéric Soubirou, “Prototipler ve iki adet Presidential SM tasarımı da dahil olmak üzere çeşitli SM modellerini inceledik ve bunlardan ilham aldık. Göze çarpan, imza niteliğinde bir özellikleri vardı. Yolda uçuyor izlenimi veriyorlardı  ve havalanarak gidiyor gibi görünüyorlardı" dedi.

 

"Genişletilmiş iki renkli görünüm, 1971 yılında SM broşüründe yer alan Gold Leaf (Altın Yaprak) renginin elle eskitilmiş saten vernik ve özel olarak renklendirilmiş bir siyah tonla birleştirilerek yeniden yorumlanmasıyla ortaya çıkıyor." diye devam etti. 

 

“Farklı dönemler arasında köprüler kurmak istedik: Prestijli Fransız markalarının Concours d'Elegance'da iki tonlu gövdelerin sergilediği 1930'lar, 1970'lerin otomotiv ikonu olan SM ve  DS AERO SPORT LOUNGE konseptinde görüldüğü gibi kaplamalara sahip mevcut tasarımlarımız. Bu işlem gerçekten de DS Automobiles tasarımlarının ayırt edici özelliği haline geldi” diyor DS Automobiles Renk, Malzeme ve Kaplama (CMF) Tasarımı Başkanı Vincent Lobry.

SM'de belirgin bir üst ızgara yoktu. SM TRIBUTE’da bunun yerinde far modüllerini ve araç plakasını açığa çıkaran çok büyük bir cam bölüm yer alıyordu. Bu cam bölüm, elli yıl sonra her iki tarafta üç modülden oluşan özgün bir aydınlatma ile çerçevelenen ve orta kısmına kadar ışık veren bir 3D ekran haline getirildi. SM TRIBUTE’un profil görünümü, önden daha dar olan arka kısma doğru hava akışını takip ediyor ve SM'nin karakteristik çizgilerini korumayı sürdürüyor. İki büyük camın arkasında, arka panel ikiye bölünüyor ve arka kısma yukarıya doğru çıkıntı yapan bir S şekli veriyor. Doğal olarak, arka tekerlekler kısmen, çıkarılabilir parçalarla kaplanıyor. SM'nin ikonik oranları 4,94 m (+ 5 cm) uzunluk ve 1,34 m (+ 2 cm) yükseklik ile korunurken, SM TRIBUTE 1,98 m genişlik (+ 14 cm) ile özellikle sağlam ve güçlü bir görünüm ortaya koyuyor. Verimlilik arayışının bir sonucu olarak yerden yükseklik 12 santimetre (-3,5 cm) olarak değişiyor. SM TRIBUTE, aerodinamik eklerle süslenmiş 22 inçlik büyük jantlarla donatılıyor.

İç kısımda da 1970 model SM'nin tarzı sürdürülüyor
SM TRIBUTE’un iç kısımında gösterge panelinin üst kısmının karakteristik şekli ve hatta göstergelerin oval tasarımı yeniden yorumlandı. SM'nin avant-garde ruhuna sadık kalarak, bilgi ekranı projeksiyonla gösteriliyor ve direksiyon simidine bağlanan kavisli “ekran konsolu” marka için değerli olan bu ruhu tamamlanmasını sağlıyor. Bununla birlikte yolcular ses ve ışıklarla sarmalanıyor. Otomobilin iç kısmı, deri ve Alcantara® kullanılarak tasarlanan fildişi rengi ile oluşan çok aydınlık görünümüyle dikkat çekiyor. Gösterge panelinin ön tarafında yer alan büyük vitrin neredeyse sonsuz çeşitlilikte kaplama ve malzemeyi barındıran olağanüstü bir ortam ortaya koyuyor. Koltuklar ise yatay minderleriyle SM'nin ikonik döşeme tarzını devam ettiriyor.

DS Automobiles İç Tasarımcısı Luc Quirin, “Gösterge panelinin üst kısmı, üstü kapalı bir geçişle ortaya koyduğumuz etkileyici bir özgün tasarımdı. Bu kimlik temelli yaklaşımı, araştırmamızın sonuçlarını da dahil ederek devam ettirdik.Gösterge, ekran olmadan projeksiyon yoluyla sağlanıyor. Bu da otomobil içindeki ortamı, sürücü ve yolcular için daha az kısıtlayıcı ve daha etkileyici hale getiriyor. 

 

DS Automobiles CMF (Colors, Materials, Finish) Tasarım Başkanı Vincent Lobry: "Kapı panelleri üzerinde yer alan lazerle oyulmuş deri işlemeler, süsleme sanatlarından ilham alan desenleri çağrıştırıyor. Bu, Concours d'Elegance ile aynı yıllarda ortaya çıkan bir akım” dedi.

 

Thierry Metroz sözlerini şöyle bitiriyor: "Bu sadece SM'in bir portresi değil." “DS DESIGN STUDIO PARIS ekibi iddialı bir projeyle eğlendi. Özgün tasarıma ruhuyla ve detaylarıyla saygı duyduk. SM'nin transkripsiyonunu ve yeniden yorumlanmasını yaptık. Ancak diğer tasarımlarımızdan kopmak alışkanlığımız olmadığı için DS Automobiles modellerinin neler olduğuna ve gelecek projelerimize dair birçok detaya da yer verdik.”


Chantilly Arts et Élégance'da SM TRIBUTE

2014 yılındaki başlangıcından bu yana Chantilly Arts & Elegance'ın bir ortağı olan DS Automobiles, Château de Chantilly'nin Fransız bahçelerinde düzenlenen Concours d'Elegance'ın onuncu yıldönümünde SM TRIBUTE'u tanıtmaya hazırlandı. Orijinal bir SM'nin yanında 120 metrekarelik bir alana yerleştirilen olan SM TRIBUTE, bu sene 15 Eylül'de Concours d'Elegance'da ilk kez görücüye çıktı. DS Automobiles, 2016 yılında DS E-TENSE ile Fransa'nın en ödüllü yarışmasını kazananlar listesinde yer alıyor.

 

Önceki etkinlikte, DS E-TENSE PERFORMANCE İnovasyon Ödülü'nü kazandı ve SM MYLORD (iki ödül) ve DS 19 LA CROISETTE (bir ödül) dahil olmak üzere DS Automobiles'in geçmişinden çeşitli modeller de yıllar içinde Concours d'État ödülünü kazandı.

 

Ziyaretçiler dört kapılı bir SM OPERA, bir SM MYLORD cabriolet, 1974 Spa-Francorchamps 24 Saat yarışına katılmış bir SM yarış aracı, 2023 Rétromobile'de sergilenmiş olan bir SM PROTO ve Euro SM Club'a dahil olan farklı renklerdeki diğer SM'leri de yakından inceleme veya yeniden keşfetme olanağına sahip olacak.

 

SM TRIBUTE'un Chantilly'deki tanıtımının yanı sıra DSDESIGNSTUDIO.PARIS web sitesinde tasarımının perde arkasına göz atın.