Paris, 1 Aralık 2022
Başka hiçbir takımın elde edemediği rekorlarla (10 galibiyet, 15 pole pozisyonu, 28 podyum) noktalanan Gen2 döneminin (2018-2022) ardından, iki Pilot (2019 ve 2020) ve iki Takım (2019 ve 2020) şampiyonluğu bulunan Stellantis Grubu’nun Fransız premium markası, DS E-TENSE FE23'ü tanıttı.
Yeni "siyah ve altın rengi" dış görünümüyle DS Automobiles'in genlerini mükemmel şekilde bünyesinde barındıran üçüncü nesil %100 elektrikli yarış otomobili, her şeyden önce muazzam bir teknolojik atılıma tanıklık ediyor.
Tüm zamanların en hızlı Formula E'si (şehir içi pistte maksimum hız 280 km/s) olmasının yanında, daha hafif (Gen2'den 60 kg daha az) ve hepsinden önemlisi, bir yarış sırasında kullanılan enerjinin %40'ından fazlasının frenlemeden geri kazanılması sayesinde çok daha verimli.
Ayrıca daha güçlü (250 kW yerine 350 kW) olan DS E-TENSE FE23, 4 adet rejeneratif tekerlekle donatılıyor. Yeni güç aktarma organı, arkadaki 350kW'a 250kW daha ekliyor ve 2. Neslin geri kazanım kapasitesini ikiye katlayarak toplam 600kW kapasitesine ulaşıyor. Son olarak, yeni güç aktarma organı sayesinde, hidrolik arka frenleri olmayan ilk yarış otomobili olma özelliği taşıyor.
DS Automobiles'in yarış bölümü olan DS Performance’ın ekipleri tarafından geliştirilen DS E-TENSE FE23, DS PENSKE ekibinin ve pilotları son dünya şampiyonu Stoffel Vandoorne ile benzersiz çifte FE şampiyonu Jean-Eric Vergne’in en önemli kozu olacak.
PENSKE AUTOSPORT ile yeni bir işbirliğiyle güçlenen DS Automobiles, araştırma ve geliştirme çalışmalarında müthiş bir ivme yakalamasını sağlayan bir şampiyonada zaferler ve unvanlar serisini sürdürmeyi ve yeni rekorlar kırmayı hedefliyor.
Teknoloji öncüsü bir “3. Nesil” araç, start çizgisinde 11 takım ve yepyeni spor yönetmelikleriyle 9. sezon kesinlikle şampiyonanın ilk kez düzenlenmesinden bu yana en rekabetçi ve en tutkulu sezonlardan biri olacak.
Maksimum güç: 350 kW (476 BG)
Maksimum hız: 280 km/s (şehir içi pistler için optimize edilmiştir)
Frenler: Yeni bir güç aktarma organı, arkadaki 350kW'a 250kW ekliyor. 4 tekerlekte elektrikli fren sistemi (Brake-By-Wire).
Frende enerji geri kazanım gücü: 600 kW
Bir yarış sırasında kullanılan enerjinin %40'ı fren geri kazanımından geliyor
Ayrıca bir yarış otomobilinde ilk kez karoser yapımında keten ve geri dönüştürülmüş karbon fiberin kullanılacağı da belirtiliyor. 2. Nesil araçlardan geri dönüştürülmüş karbon fiber, kullanılan toplam işlenmemiş karbon fiber miktarını azaltıyor.
3. Neslin karbon ayak izi, alınan tüm azaltma önlemlerini belgelemek ve çevresel etkisini azaltmak için tasarım aşamasından itibaren ölçülürken, tüm kaçınılmaz emisyonlar 3. Neslin net sıfır karbon taahhüdünün bir parçası olarak dengelenecek.